Flota Możesz Latać

Nasze samoloty

Szkolenia podstawowe oraz zaawansowane a także loty widokowe i usługowe realizowane są na samolotach ultralekkich SKYRanger.

Samolot SKYRanger stworzył historyczną podstawę lotnictwa ultralekkiego w Europie. Został zaprojektowany w 1991 r. przez francuskiego inżyniera Philippe Prevot i początkowo był produkowany tylko we Francji. W 1998 r. produkcja została przeniesiona na Ukrainę, gdzie firma Aeros (założona przez ex-konstruktorów firmy Antonov), znana przede wszystkim z produkcji lotni i skrzydeł motolotniowych, podjęła produkcję na licencji francuskiej i oferuje je do sprzedaży w zestawach do samodzielnego montażu (kit). W Polsce jednynie firma Kompol s.c. także związana z branżą lotniczą i produkcją wózków i skrzydeł motolotni - związana osobowo ze szkołą Możesz Latać oferuje samoloty SKYRanger w całości (gotowe do lotu) lub w zestawach do samodzielnego montażu (kit). Montowane samoloty SKYRanger wyposażone są - do wyboru zamawiającego - w podwozie z kółkiem przednim oraz w układzie klasycznym z kółkiem ogonowym. Firma Kompol s.c. opracowała ponadto kompozytowe narty wraz z unikalnym systemem mocowania, które nakłada się na koła umożliwiając loty w warunkach zimowych i śnieżnych.

Na całym świecie aktualnie lata ponad 1400 egzemplarzy tego modelu samolotu.

Niezwykła łatwość pilotażu w połączeniu z dużą statecznością i odpornością na przeciągnięcie i trudne warunki terenowe (możliwość bezpiecznego lądowania w miejscach przygodnych) sprawia, że samolot ten jest idealny dla początkujących i średniozaawansowanych pilotów oraz przyjazny dla lotów widokowych i rekreacyjnych. Jest jednocześnie samolotem o dużych możliwościach i bardzo dobrych właściwościach aerodynamicznych, co potwierdza uznanie jakie SKYRanger zyskał także u czołowych pilotów na świecie odnosząc niezwykłe sukcesy w zawodach krajowych i międzynarodowych FAI (Fédération Aéronautique Internationale). Jest jedynym samolotem ultralekkim, na jakim po raz siódmy (1996, 1999, 2003, 2005, 2007, 2014) w roku 2016 r., sięgnięto po tytuł Mistrza Świata w swojej klasie !).

Szkolenie podstawowe
SKYRanger Max

Idealne rozwiązanie dla tych, którzy swoją przygodę z lotnictwem dopiero zaczynają.

  • Dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji metalowej,
  • Konstrukcja szkieletowa z rur duralowych pokrytych dakronem,
  • Podłoga i część przednia samolotu, osłaniająca silnik wykonana z kompozytu,
  • Kabina zakryta z bardzo dobrą widocznością boczną (przeszklone drzwi),
  • Usterzenie w układzie klasycznym,
  • Podwozie trójkołowe z kółkiem przednim, stałe.
Rotax 912 o mocy 58 kW (80 KM)
  • Rozpiętość - 9,5 m
  • Długość - 5,5 m
  • Wysokość - 2,4 m
  • Powierzchnia nośna - 14,1 m2
  • Masa własna 260 kg,
  • Masa użyteczna 190 kg
  • Masa całkowita 450 kg
  • Prędkość nieprzekraczalna 195 km/h
  • Prędkość przelotowa 140 km/h
  • Prędkość przeciągnięcia 61 km/h
  • Prędkość wznoszenia 5 m/s
  • Doskonałość 10

SKYRanger Classic

Szkolenia zaawansowane realizujemy na samolocie SKYRanger Classic - 'Szerszeń/Hornet'

  • Dwumiejscowy górnopłat zastrzałowy o konstrukcji metalowej,
  • Konstrukcja szkieletowa z rur duralowych pokrytych dakronem,
  • Podłoga i część przednia samolotu, osłaniająca silnik wykonana z kompozytu,
  • Kabina zakryta z bardzo dobrą widocznością boczną (przeszklone drzwi),
  • Usterzenie w układzie klasycznym,
  • Podwozie trójkołowe w układzie klasycznym z kółkiem tylnym, stałe.
  • Rotax 912 S o mocy 74 kW (100 KM)
  • Rozpiętość - 9,5 m
  • Długość - 5,5 m
  • Wysokość - 2,4 m
  • Powierzchnia nośna - 14,1 m2
  • Masa własna 265 kg,
  • Masa użyteczna 185 kg
  • Masa całkowita 450 kg
  • Prędkość nieprzekraczalna 195 km/h
  • Prędkość przelotowa 150 km/h
  • Prędkość przeciągnięcia 61 km/h
  • Prędkość wznoszenia 6 m/s
  • Doskonałość 10

Fisher Classic

Szkolenia zaawansowane realizujemy również na samolocie Fisher Classic - 'Biała Dama'

Samolot Fisher Classic został zaprojektowany i zbudowany w amerykańskiej firmie Fisher Aero Corporation. Przeznaczony był do budowy amatorskiej w klasie Experimental. Prototyp został oblatany w 1987 r. Produkcja seryjna rozpoczęła się w również w 1987 r. Samolot dostarczany jest w zestawach do samodzielnego montażu.
W 2007 r. firma Fisher Aero Corporation została sprzedana, przeniesiona do Kanady rozpoczęła działalność pod nazwą Fisher Flying Products. Produkcja zestawów Fisher ”Classic” w nowej firmie została ponownie uruchomiona w 2009 r. Do 2016 r. zbudowano na całym świecie 210 egz.
Egzemplarz znajdujący się w Szkole latania Możesz latać jest jedynym egzemplarzem w Polsce. Budowa samolotu została zakończona w 2007 roku, jego udostępnienie do lotu i modernizacje są wynikiem współpracy z Kompol s.c.
  • Jednomiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej,
  • Skrzydło drewniane pokryte płótnem, lotki na obu płatach,
  • Kadłub pokryty płótnem,
  • Kabina odkryta,
  • Usterzenie pokryte płótnem,
  • Podwozie trójkołowe w układzie klasycznym z kółkiem tylnym, stałe.
  • Rotax 582 LC o mocy 48 kW (64 KM)
  • Rozpiętość - 6,71 m
  • Długość - 5,11 m
  • Wysokość - 1,8 m
  • Powierzchnia nośna - 14,32 m2
  • Masa własna 181 kg,
  • Masa użyteczna 204 kg
  • Masa całkowita 385 kg
  • Prędkość nieprzekraczalna 146 km/h
  • Prędkość przelotowa 130 km/h
  • Prędkość przeciągnięcia 63 km/h
  • Prędkość wznoszenia 3 m/s
Poczuj ten klimat
Nasza flota

Masz pytania? Zadzwoń